Ticker

MinTicker.dk Ticker

lørdag den 5. juli 2014

Åh man kan få så ondt i hjertet!

Åh sad lige og læste nogle debatter på www.min-mave.dk og faldt over et indlæg der virkelig bare gav mig ondt i hjertet, på sådan en helt begymrende måde, for både pigen som skrev indlægget, og barnet hun bære i sin mave. 

Hun skrev at hun var træt af at læger og jordemor, skulle dunke hende i hovedet om at det var skadeligt for hendes barn at hun ryger og drikker. Hun skrev hun ikke vil have de skulle bestemme over hende.

Hun havde skåret ned på forbruget af cigaretter, fra 40 til 20 om dagen.
Jeg forstår at det er svært at stoppe med at ryge, og at ikke alle bare kan stoppe fra den ene dag til den anden, selvom de er blevet gravide. Men 20 cigaretter om dagen - altså en hel pakke - synes jeg virkelig er meget, også selvom man ikke er gravid.

Men det jeg egentlig blev mest forarget over at læse, var egentlig at hun havde skåret sit alkohold forbrug ned til kun at være i weekenderne! ALTSÅ HVER WEEKENDE DRIKKER HUN!

Vi gravide skal altså huske på, at alt hvad  vi indtager, indtager vores lille baby også. 
Denne her pige drikker altså sit barn fuld HVER WEEKEND!

Jeg håber inderligt at denne pige er en falsk profil. Eller at pigen får noget hjælp, hun lyder slet ikke klar til at blive mor. 

Det var bare lidt hjerteknusende for mig at læse. Efter en super god dag, med vores venner der har en lille datter på 1 år og 5 måneder. Det er så længe siden jeg har set den lille pige, og siden sidst har hun jo lært at gå, og kan sige en masse ord, men stadig lige så far glad, og så elsker jeg bare det skeptiske blik hun kan give min kæreste :D
Hendes far pustede en ballon op, og hun blev ved at give den til min kæreste. Også knus'elsker hun sin dyne, og render og siger 'dyneeee' hele tiden. Hun synes også sæbebobler er sjove, så da hendes far pustede sæbebobler, stod hun og råbte 'bobleeeer' og ødelagde dem.
Da vi så skulle til at køre hjem, min kæreste og jeg, kom hun løbende med sin dyne, som jeg skulle holde, mens hun hentede en 'ply' (paraply), så tog hun sin dyne igen, og lagde sig oven på mine føder :D - åh hun er så kær. Og glæder mig til at blive mor, og til at møde min lille dreng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar