Ticker

MinTicker.dk Ticker

torsdag den 28. august 2014

Kreativ

Jeg har længe kigget på alle dem der lavede øreringe af haribo slikposer og tænkt at det vil jeg også prøve.

Jeg går dog aldrig med andre øreringe end dem kæresten har givet mig, så vil lave noget andet med slikposerne.
Det blev til magneter og nøgleringe.
Min nevø samler på nøgleringe så dem skal han helt klart have til sin samling som lige nu er på omkring 150.

Jeg synes ikke alle blev lige gode, men det er første gang jeg laver dem. Poserne smelter ind i mellem på en dum måde, som gør dem svære at rette ud.


Sådan gør man:
• Køb nogle mini haribo poser. 60g og 180g kan også bruges, jeg har brugt en enkelt 60g.
• Tænd ovnen på 200° og vendt på den er varmet færdig.
• Lig en pose ad gangen på en bageplade med bagepapir, ind i ovnen.
• Hold øje med posen mens den smelter, og tag den ud når den ikke smelter mere. Det tager ca 20 sekunder.
• Ret posen ud, det skal gå meget stærkt, de er varme, så vil anbefale man bruger to teskeer.
• Når alle er færdige og kølet af, kan man lave små huller i, eller sætte en magnet bag på. Jeg lavede hullerne med en hobbykniv. Også kan de laves til nøgleringe, øreringe eller andet man lige kunne forstille sig.

Nøgleringe, øreringe, o'ringe, magneter og mini slikposer kan købes i Søstrene Grene.
Nøgleringe, øreringe, o'ringe, og magneter, kan også købes i Panduro Hobby, det er dog lidt dyre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar